Skive Minirace var på Djursland for at køre JF-Open

Så oprandt dagen for 2. afd. af JF-Open.

2014-05-03 10.24.15

12 skarp trimmede maskiner. Nogle trimmet mere end andre. Enkelte mere end reglemntet foreskriver. Vinder af Conqurs d’elegance blev Thorkilds flotte BMW.

 BMW

Der blev trænet flittigt fra morgenstunden af. Der var ikke det vilde bid i banen fra morgenstunden. Men der kom dog hurtigt mere greb i banen efterhånden som træningen skred frem. Der blev skruet og justeret en lidt for at finde det rigtige set-up. De lokale kører Gert og Uffe lod pænt gæsterne få lov at bruge banen uden den store indblanding fra deres side. Måske de havde noget i ærmet. Det skulle vi snart finde ud af. Den tekniske kontrol blev en lidt lang strakt affære. Da der kun var en mand i teknisk kontrol. Det blev så ikke meget bedre af at enkelte ikke kan læse reglementet. Ole Stockholm Stillede til TK med en motor hvor man ikke kunne læse hvilken SRP motor det var. Det kunne også være umådelig svært at se om det var en SRP motor. Det viste sig efter en del gransken at det sikkert var en SRP motor. Men IKKE en SRP Speed 36 men derimod den noget hurtigere SRP Speed 40 tsk tsk. Ole påstod at det var den samme motor som han havde kørt med i Gistrup. Det gjorde jo ikke sagen bedre. Så der røg der lige noget af point scoren fra Gistrup. Ole måtte ned at skifte motor. I mellem tiden fandt man så en Scaleauto bil med temmelig våde dæk. Og konsistensen på dækkene mærkedes ikke rigtig. Vi måtte så have fat i bilens ejer Gert Egeberg. Han forklarede sig med at han svedte meget. Det var derfor dækkenen var så våde. Han fik lov til at skifte. Da han skiftede, havde han åbenbart fået styr på svedkrtlerne i hånden. For den blev afleveret med tørre dæk. Noget forsinket kunne vi så komme igang med en tidtagning.

HUrtigste mand i Scaleauto klassen var Kenny med en tid der hed 11.934 efter fulgt af Lars på 11.950 med Thorkild på 3. pladsen. I GT klassen blev tiden sat af Uffe med 11.415 med Per lige i hælene med 11.487 og Thomas tog 3. pladsen med tiden 12.238.

Så første heat bestod af:

Peter

Kris

Anders

Ole

2. heat var med:

Jan

Thomas

Gert

Thorkild

3. heat med de sidste 4:

Lars

Kenny

Per

Uffe

Den udsendte rapporter glemte at følge med i de to første heat. Men kan listen se at vinder af første heat blev Ole, derefter følger Peter, Kris og Anders

Og i andet heat Thorkild, Thomas, Jan og Gert

Det 3. heat stod dog noget klarere for den udsendte. Måske fordi han selv deltog i heatet. Hvis man bare kiggede på kval tiderne. Så var den gennemkørsel et opgør mellem Per og Uffe. De fik da også lagt ganske godt fra land. GT bilerne havde mere bid i banen end Scaleauto bilerne. Men så var det at Uffe trak en joker op af lommen i 2. andet sporskifte begyndte han at køre med, medstyrende bagaksel. Uha hvor den styret. Det så mest af alt ud som om at blå spor var smurt ind i brun sæbe. Det viste sig at den bageste skrue der holder motorholderen. Den havde valgt at hoppe af. Det kosteede så lige 3 ½ min i pit mens de andre kørte glad og fro afsted. Så det sidste heat blev vundet af Per med 83,4 omgange, Kenny 77,48, Lars som 3’er med 77,08 og Uffe hostede sig ind med 65,46 omgange.

Så blev det tid til frokost. Og Lars måtte forlade selskabet. Han ville hellere til dans.

Næste gennemkørsel var køresammensætningen som følger:

Anders, Uffe og Gert

Kris, Peter, Ole og Jan

Thomas, Thorkild, Kenny og Per

 Det var sikkert ikke sjovt for Anders at ende i en Djursland sandwich. Der var to der havsde noget de skulle bevise, Gert havde også haft teknisk defekt i den første gennemkørsel. Da de 16 minutter var gået havde Uffe kørt længst af alle indtil nu på dagen, han havde sat banerekord med SRP 36 motoren. Han endte på 86,46 omgange Gert 79,2 og Anders fandt rundt på banen 66,46 gange. Det er heller ikke nogen nem bane at køre ind under huden.

Næste heat var med Kris, Peter, Ole og Jan. Der var Ole enlig GT kører. Han hev med nød og næppe sejeren hjem i heatet ved at køre 78 omgange, tæt forfulgt af Jans Scaleauto Taxa 77,96 omgange, Peter med 74,12 og Kris med 71,78 omgange.

Sidste gennemkørsel 2 GT og 2 Scaleauto biler. Per gik efter max point. Han kørte som altid f….. hurtigt og glemmer at falde af. Han vandt også gennemkørslen i suveræn stil. Han kørte 85,16 omgange, med Kenny på 80,64, Thomas som 3’er med 79,30 og Thorkild med 78,86

Vinder af Scaleauto

kenny2

Kenny

Nr. 2

Thorkild3

Thorkild

Nr. 3

Gert

Gert

Vinder af GT klassen

Per

Per

Nr. 2

Uffe

Uffe

Nr. 3

Thomas

Vinder af “konkursen”

thorkild2

Thorkild

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *